Page 358 - KATALOG WYSTAWY MUZEUM DIECEZJALNEGO W ŁOMŻY
P. 358

bibliografi a


          Adamek, 1970: Tadeusz Adamek, Typy monstrancji gotyckich w Polsce   Gadomski, 1981: Jerzy Gadomski, Gotyckie malarstwo tablicowe Mało-
            i problem regionów, „Roczniki Humanistyczne”, 18: 1970, z. 5, s. 5-17.  polski 1420–1470, Warszawa 1981.
          Ambrosiewicz,  1997:  Maciej  Ambrosiewicz,  Zespół podominikański   Gadomski, 1988: Jerzy Gadomski, Gotyckie malarstwo tablicowe Mało-
            w Sejnach, Suwałki 1997.                                polski 1460–1500, Warszawa 1988.
          Ars sacra, 1993: Ars sacra. Dawna sztuka diecezji toruńskiej, katalog   Gilodo, 1994: Andrei Gilodo, Russian silver mid 19th century – begin-
            wystawy 5 XI–31 XII 1993 r., Muzeum Okręgowe w Toruniu, To-  ning of the 20th century, Moscow 1994.
            ruń 1993.                                            Godlewski, 1948–1958: Michał Godlewski, Aleksander Kazimierz Gin-
          Askanas, 1991: Kazimierz Askanas, Sztuka Płocka, wyd. III poprawio-  towt Dziewałtowski w: Polski Słownik Biografi czny, t. VII, 1948–
            ne i rozszerzone, Płock 1991.                           1958, s. 473–474.
          Barthel, 1944: Gustav Barthel, Die Ausstrahlungen der Kunst des Veit   Golonka, 1996: O. Jan Golonka, Ołtarz Jasnogórskiej Bogurodzicy. Tre-
            Stoss im Osten, München 1944.                           ści ideowe oraz artystyczne kaplicy i retabulum, Kraków 1996.
          Bayerische Löwen – polnische Ad ler, 2008: Bayerische Löwen – polnische   Gościcka, Zalewska, Żurek, 2015: Marta Gościcka, Karolina Zalewska,
            Adler: auf gemeinsamen historischen Spuren, red. Nina Kozlowski,   Anna Żurek, Nowe oblicze Matki Bożej Tykocińskiej, „Biuletyn Kon-
            Ewa Krasińska-Klaputh, Aleksander Menhard, München 2008.  serwatorski Województwa Podlaskiego” 2015, z. 21, s. 123–146.
          Białłowicz-Krygierowa, 1981(1): Zofi a Białłowicz-Krygierowa, Studia   Górzyński, Kochanowski, 1990: Sławomir Górzyński, Jerzy Kocha-
            nad snycerstwem XIV wieku w Polsce. Część I: Początki śląskiej tra-  nowski, Herby szlachty polskiej, rysował Adam Jońca, Warszawa
            dycji ołtarza szafowego – katalog, Poznań 1981.         1990
          Bobrow, 1996: Monstrancja Johanna Georga Bandau’a z katedry po-  Grabowski, 2014: Tomasz Grabowski,  Historia powstania  Muzeum
            znańskiej, [w:] Rzemiosło artystyczne. Materiały Sesji Oddziału   Diecezjalnego w Łomży, „Studia Ełckie” 2014, t. 16, nr 2, s. 241–250.
            Warszawskiego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, red. Ryszard   Gradowski, 1969: Michał Gradowski, Znaki złotnicze na wyrobach
            Bobrow, Warszawa 1996, s. 99-104.                       warszawskich z  XIX wieku, „Biuletyn Historii Sztuki”, 31: 1969,
          Bobrow, 2017: Ryszard Bobrow, Złotnicy i jubilerzy prowincji Króle-  nr 2, s. 181–188
            stwa Polskiego, Warszawa 2017.                       Gradowski, 1984: Michał Gradowski, Dawne złotnictwo – technika
          Bochnak, Pagaczewski, 1959: Adam Bochnak, Julian Pagaczewski, Pol-  i terminologia, Warszawa 1984
            skie rzemiosło artystyczne wieków średnich, Kraków 1959.  Gradowski, 1985: Michał Gradowski, Znaki złotnicze na wyrobach
          Chrzanowski, Kornecki, 1988: Tadeusz Chrzanowski, Marian Kornec-  toruńskich i gdańskich z XVII i XVIII wieku, „Biuletyn Historii
            ki, Złotnictwo toruńskie. Studium o wyrobach cechu toruńskiego   Sztuki”, 47: 1985, nr 1–2, s. 85-94
            od wieku XIV do 1832 roku, Warszawa 1988.            Gradowski,  1988:  Michał  Gradowski,  Znaki  probiercze  na  zabytko-
          Ciecholewski, 1977: ks. Roman Ciecholewski, Problematyka badawcza   wych srebrach w Polsce, Warszawa 1988
            pomorskich Madonn Szafk owych, „Studia Pelplińskie” 1977, nr 8,   Gradowski, 2001: Michał Gradowski, Znaki na srebrze: znaki miejskie
            s. 127–152.                                             i państwowe używane na terenie Polski w obecnych jej granicach,
          Ciecholewski, 1980: ks. Roman Ciecholewski, Polityka krzyżacka prze-  Warszawa 2001
            łomu XIV i XV w. w świetle ikonografi i malowideł na „skrzydłach”   Gradowski, Kasprzak-Miler, 2002: Michał Gradowski, Agnieszka Ka-
            pomorskich Madonn Szafk owych, „Studia Pelplińskie” 1980, nr 11,   sprzak-Miler, Złotnicy na ziemiach Północnej Polski. Część I: wo-
            s. 253–293.                                             jewództwo pomorskie, kujawsko-pomorskie i warmińsko-mazur-
          Clasen, 1974: Karl-Heinz Clasen, Die Meister der Schönen Madonnen:   skie, Warszawa 2002
            Herkunft , Entfaltung und Umkreis, Berlin-New York 1974.  Gronek,  2010:  Agnieszka  Gronek,  Zachodnie  źródła  lwowskich  ikon
          Dobrzeniecki, 1964: Tadeusz Dobrzeniecki,  Ze studiów nad rzeźbą   Sądu nad Chrystusem w: idem, Wokół ukrzyżowanego. Studia nad
            gotycką na Mazowszu, „Rocznik Muzeum Narodowego w Warsza-  tematem Pasji w  ukraińskim malarstwie ikonowym,  Warszawa
            wie” 1964, s. 35–90.                                    2010, s. 76–94.
          Dobrzeniecki, 1980: Tadeusz Dobrzeniecki, Rzeźba sakralna w Polsce,   Grzybkowski, 1997: Andrzej Grzybkowski, Maria z Dzieciątkiem na
            Warszawa 1980.                                          półksiężycu z kobiecą maską lunarną w: idem, Między formą a zna-
          Dubrowska, 1996: Małgorzata Dubrowska, Artystyczne brązownictwo   czeniem. Studia z ikonografi i architektury i rzeźby gotyckiej, Warsza-
            warszawskie 1900–1939. Prezentacja fabryk, zakładów, pracowni,   wa 1997, s. 246–261.
            [w:] Rzemiosło artystyczne. Materiały Sesji Oddziału Warszaw-  Guldan-Klamecka, Ziomecka, 2003: Bożena Guldan-Klamecka, Anna
            skiego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, red. Ryszard Bobrow,   Ziomecka, Sztuka na Śląsku XII–XVII w. Katalog zbiorów, Muzeum
            Warszawa 1996, s. 145–165.                              Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2003.
          Dubrowska, 1997: Małgorzata Dubrowska, Zakłady brązownicze Kra-  Hahn,  Werner,  1974:  K.  Hahn,  F. Werner,  Elisabeth von Th  üringen
            snosielskiego, Wasilewskiego, Krantza (vel Kranca) i ich odlewy   w: Lexikon der Christlichen Ikonographie, Bd. 6, Rom i in. 1974,
            artystyczne, „Almanach Muzealny”, 1: 1997, s. 125–144.  szp. 133–140.
          Essenwein, 1880: August Essenwein, Alte Handzeichnungen von Gold-  Herzogenberg, 1974: J. von Herzogenberg,  Johannes von Nepomuk
            schmiedearbeiten im germanischen Museum, „Anzeiger für Kun-  w: Lexikon der Christlichen Ikonographie, Bd. 7, Rom i in. 1974,
            de der deutschen Vorzeit” (Neue Folge), 27: 1880, nr 10, s. 302.  szp. 153–157.
          Flesche, 1957: Herman Flesche (tekst), Günther Beyer und Klaus Beyer   Inspiracje grafi ką, 2010: Inspiracje grafi ką europejską w sztuce polskiej
            (fotografi e), Tilman Riemenschneider, Dresden 1957.    – czasy nowożytne, red. Krystyna Moisan-Jabłońska, Katarzyna Po-
          Fonrobert, 1968: Jutta Fonrobert, Apokalyptisches Weib w: Lexikon der   nińska, Warszawa 2010.
            christlichen Ikonographie, Bd. 1, Rom i in. 1968, szp. 145–150.  Jakubek-Raczkowska, 2006: Monika Jakubek-Raczkowska,  Rzeźba
          Forstner, 2001: Dorothea Forstner OSB, Świat symboliki chrześcijań-  gdańska przełomu XIV i XV wieku, Gdańsk 2006.
            skiej: Leksykon, przekład i opracowanie Wanda Zakrzewska, Paweł   Jakubek-Raczkowska, 2007: Monika Jakubek-Raczkowska,  Plastyka
            Pachciarek, Ryszard Turzyński, Wybór i opracowanie ilustracji Be-  średniowieczna od XIII do XVI wieku. Katalog wystawy stałej, Mu-
            ata Kulesza-Damaziak, Komentarz do ilustracji Małgorzata Wrze-  zeum Narodowe w Gdańsku, Gdańsk 2007.
            śniak, Warszawa 2001.                                Janiszewska,  2010:  Monika  Janiszewska,  Mikołaj  Auerhan  –  złotnik
          Frank, 1974(1): I. Frank, Jordan von Sachsen w: Lexikon der Christli-  poznański z IV ćw. XV wieku i jego „oeuvre”, „Ecclesia. Studia do
            chen Ikonographie, Rom i in. 1974, Bd. 7, szp. 201–202.  Dziejów Wielkopolski”, 5: 2010, s. 29–51
          Frank, 1974(2): I. Frank, Dominikus von Caleruega (Domingo de Gu-  Janiszewska, 2012: Monika Janiszewska, Kielich z  kościoła parafi al-
            zmán) w: Lexikon der Christlichen Ikonographie, Rom i in. 1974,   nego w  Czarnkowie – nieznane wielkopolskie dzieło złotnictwa
            Bd. 6, szp. 72–79.                                      z XV wieku, [w:] „Całe srebro Rzeczypospolitej” Panu Michało-
          Frank, 1974(2): I. Frank,  Hyazinth (Jacek) Odrowąż w:  Lexikon der   wi Gradowskiemu ofi arowane, red. Jacek Kriegseisen, Warszawa
            Christlichen Ikonographie, Rom i in. 1974, Bd. 6, szp. 557–559.  2012, s. 79–87
          Fridrich, 1903–1908: Alojzy Fridrich,  Historye cudownych obrazów   Jemielity, 1989: ks. Witold Jemielity, Katedra łomżyńska, Łomża 1989.
            Najświętszej Maryi Panny w Polsce, t. I–IV, Kraków 1903–1908 [re-  Jemielity, 1990: ks. Witold Jemielity, Parafi e Jedwabnego, Kolna i okoli-  357
            print: Kraków 2008].                                    cy, Łomża 1989.                                     bibliografia
   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362