Page 24 - KATALOG WYSTAWY MUZEUM DIECEZJALNEGO W ŁOMŻY
P. 24

Zdjęcie w promieniowaniu UV, inskrypcji odkrytej na odwrociu
          portretu Bp S.I.Czyżewskiego MD/M/08 po usunięciu dublażu.










































          Portret Bp S.I.Czyżewskiego MD/M/08, zdjęcie w luminescencji UV
          stanu przed konserwacją z widocznymi rozległymi przemalowaniami.



          Wszystkie obiekty, które trafiają do Muzeum Diecezjalnego
          w Łomży wymagają zabiegów konserwatorskich, w więk-
          szym lub mniejszym stopniu, w zależności od stanu zacho-
          wania i stopnia zniszczenia. Prace te powinny przywrócić
          zabytkom ich wartości artystyczne i ekspozycyjne oraz za-
          trzymać procesy destrukcyjne i  zabezpieczyć historyczną
          materię. W ostatnim okresie udało się zrobić w tym zakresie
          bardzo dużo, należy jednak mieć świadomość ogromnych
          potrzeb  i  wyzwań,  jakie  stoją  przed  opiekunami  kolekcji
          i konserwatorami dzieł sztuki.
                                                Przemysław Gorek
               Konserwator dzieł sztuki, absolwent ASP w Warszawie, kierunku
               Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki w specjalności Konser-
               wacji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej. Od 1998 r. prowa-
               dzi firmę konserwatorską Gorek Restauro, uczestnik i kierownik
               prac konserwatorskich wielu interdyscyplinarnych projektów,
               autor badań i  programów prac konserwatorskich. Wykony-
               wał prace m.in. dla Muzeum Narodowego w  Warszawie, Mu-
               zeum Narodowego w  Poznaniu, Muzeum Pierwszych Piastów
               w Gnieźnie, Muzeum Śląskiego w Katowicach, Muzeum Warsza-
               wy, Muzeum Zamkowego w Malborku i wielu innych instytucji
               kultury i ośrodków kościelnych. Jego realizacje otrzymały presti-
               żowe nagrody: „Sybilli” czy „Zabytku Zadbanego”.




                         Portret Bp S.I.Czyżewskiego MD/M/08, w trakcie
                      prac konserwatorskich po rozdublowaniu, usunięciu
                     przemalowań, prostowaniu i wklejeniu łat.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29